OUTPLACEMENT

Werknemers die gedwongen hun baan verliezen, ervaren en verwerken dit ieder op hun eigen manier. Door hier rekening mee te houden en de juiste interventie toe te passen, levert dit een grote bijdrage aan de voortgang van het verwerkings- en sollicitatietraject.

MV-Werkt biedt 2 varianten outplacementpakketten.

Op basis van de vraagstelling kan gekozen worden voor ‘Outplacement regulier’ of ‘Backoffice outplacement’.

OUTPLACEMENT Regulier

HERORIËNTATIE

Reguliere outplacement voor medewerkers die zich bewust willen worden van hun talenten en mogelijkheden en hulp kunnen gebruiken bij het uitstippelen van hun loopbaanwensen.
herorientatie-outplacement

BACKOFFICE OUTPLACEMENT

PRAKTISCHE PERSOONLIJKE BACKOFFICE BEGELEIDING

Backoffice outplacement voor medewerkers die praktische hulpvragen hebben en die al een helder beeld hebben bij de keuzes die zij willen maken met behulp van een paar gesprekken met een loopbaanbegeleider.

backoffice-outplacement

outplacement-schema-mv-werkt

Tijdens het outplacementtraject begeleidt en bemiddelt onze loopbaanbegeleider een medewerker naar een nieuwe passende werkkring, rekening houdende met de mogelijkheden, beperkingen en wensen van de medewerker. Op basis van het profiel van de medewerker wordt een traject op maat uitgestippeld.

Mogelijke onderdelen van het outplacement traject

  • Verwerkingsproces
    – Accepteren van de nieuw ontstane situatie
    – Hoe positief doelen te stellen
  • Opbouw CV en brief inclusief grafische bewerking
  • Analyse LinkedIn profiel/sociale media
  • Voeren van een sollicitatiegesprek
  • Test of analyse
  • Netwerken en intermediairs
  • Nadere analyse van de hulpvraag (enkele voorbeelden)
    – Carrièreswitch
    – Zelfstandig ondernemerschap
    – Beschik ik over leidinggevende kwaliteiten
    – Wie ben/wat kan ik en wat wil ik
    – Wat zou een passende vervolgstap zijn binnen mijn carrière
    – Analyse van commerciële talenten
  • Ondersteuning bij het proactief benaderen van de arbeidsmarkt
  • Werkcafé; digitaal portal boordevol nuttige tips, informatie en downloads, zoals voorbeeldbrieven, templates CV’s
  • Praktijkgids “werk naar werk”, bestaande uit 10 hoofdstukken (64 pagina’s) waarin alle facetten van outplacement aan de orde komen.
  • Inzet Callcenter
  • Ervaring met individuele begeleiding en begeleiding van groepen
  • Affiniteit met het inrichten van mobiliteitscentra
  • Meerdere op maat gesneden outplacementpakketten beschikbaar
  • Sollicitatietrainingen

mv-werkt-aan-werk